Nepal - Reisverslag uit Tilangatar, Nepal van Laura Smid - WaarBenJij.nu Nepal - Reisverslag uit Tilangatar, Nepal van Laura Smid - WaarBenJij.nu

Nepal

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Oktober 2016 | Nepal, Tilangatar

Het afscheid viel zwaar maar op zondag 25 september kwam ik aan op de luchthaven van Kathmandu! Ik werd opgehaald door mensen van de organisatie The Green Lion en zij hebben mij naar mijn guesthouse voor de komende tijd gebracht. De rest van de dag heb ik lekker rustig aan gedaan. Ik besloot die dag rond 15.00 uur een stukje te gaan wandelen maar ik was een beetje de weg kwijt en rond 17.00 uur arriveerde ik (met hulp) weer bij the Green house. Oeps.. Ik heb gegeten op ons dakterras en ben daarna op bed gegaan. Maandag 26 september ben ik begonnen met mijn cultuurweek. Erg leuk! Ik heb mijn Nepali naam gekregen: Lila. We hebben les gehad over de cultuur en religie, erg interessant. We hebben verder tijdens deze cultuurweek Nepali taalles, yoga en meditatie les en kooklessen gevolgd. We hebben een bezoekje gebracht aan een stupa en aan een Boeddha tempel. Op de laatste dag van de cultuurweek hebben we een wandeltocht gemaakt waarbij we erg veel moesten klimmen, het was erg vermoeiend maar het uitzicht was erg mooi! Zaterdag heb ik lekker uitgerust en ben ik in de avonden naar Thamel geweest voor een lekker diner en voor lekkere cocktails. Thamel is de toeristische plek van Kathmandu, er zijn veel winkels en restaurants. Zondag heb ik met een groepje vrijwilligers Bakthapur bezocht, in Bakhtapur staat o.a. de hoogste tempel van Nepal! We hebben daar lekker geluncht en waren pas rond 20.15 uur weer terug in ons huis omdat het ontzettend druk was op de weg. (Ipv 40 minuten hebben we er 2 uur overgedaan). Daarna hebben we gegeten in the Green House en ben ik gaan slapen. Vandaag is het maandag 3 oktober en ik heb vandaag kennis gemaakt met de acht gehandicapte kinderen voor wie ik de komende 3 weken ga zorgen! Het wordt een uitdaging maar ik heb er veel zin in!