Eilanden - Reisverslag uit Ban Ko Phi Phi, Thailand van Laura Smid - WaarBenJij.nu Eilanden - Reisverslag uit Ban Ko Phi Phi, Thailand van Laura Smid - WaarBenJij.nu

Eilanden

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 November 2016 | Thailand, Ban Ko Phi Phi

Op 20 november kwamen we aan op het eiland Koh Tao en dat was echt genieten in onze bungalow met uitzicht op de zee! Een prachtige locatie! We hebben in de avond lekker gedineerd in een van de zovele leuke restaurantjes en hebben vervolgens genoten van een feestje op het strand. We hebben de volgende dag heerlijk gezwommen in ons zwembad aan het strand en we hebben het view point bezocht, dat was een klim maar het was het zeker waard! In de avonduren weer lekker gedanst op het strand tot een uurtje of 02.00 uur.
Op 22 november ben ik met Tessa doorgereisd naar Koh Phanang. Hier hebben we de hele dag doorgebracht op het Bottle Beach. In de avond zijn we per toeval terecht gekomen in een jamsessie. Ik heb nog enkele nummers gezongen. Erg leuk!
De volgende dag zijn we per boot naar Koh Samui gevaren, helaas was het zonnetje nergens meer te vinden en heeft het vervolgens de hele dag geregend, een beetje jammer! Omdat er vrij weinig binnenactiviteiten zijn hebben we ondanks de regen lekker een duik genomen in de zee. Gelukkig klaarde het op en was de avond droog. We zijn naar de Ark bar geweest waar een leuk strandfeest was.
Op 24 november een dagje op pad geweest om de hoogtepunten van Koh Samui te zien. We hebben een big buddha gezien, de Joa Mae Kuan Im, grandfather and grandmother en we hebben door de jungle een bijzondere route gelopen op zoek naar tempels. Eenmaal in de jungle aangekomen hebben we maar weinig tempels gezien omdat we meegetrokken werden door een aardige mevrouw om te gaan mediteren. Tessa en ik zijn vervolgens 1.5 uur aan het mediteren geweest in een speciaal mediteercentrum. Het was voor ons heel erg bijzonder om dit mee te maken..
Er zaten ongeveer 20 mensen, allemaal gekleed in het wit, op matjes op de grond. We hebben tijdens deze sessie ook meerdere malen gebeden voor de overleden Thaise Koning. In de avond zijn we weer naar de Arkbar geweest waar we wederom weer genoten hebben van zon, zee, strand, vuurshows, cocktails en muziek!
25 november, vanuit Koh Samui naar Koh Lanta! Een erg lange reis want we kwamen pas om 16.00 uur aan in Koh Lanta! We hebben niet meer veel gedaan deze dag omdat we moe waren van de lange reis. De volgende dag wel lekker op bed geweest naar Long Beach, hier hebben we de hele ochtend en de hele middag op het strand gelegen en hebben we lekker kunnen genieten van de rust. Van feestjes even geen sprake, we zijn deze dagen lekker vroeg op bed gegaan en ook dat is best wel eens fijn!
27 november, van Koh Lanta naar Koh Pi Pi, welkom in de toeristenmassa! Er heerst een heel andere sfeer op Koh Pi Pi, maar eerlijk is eerlijk, het is er erg gezellig en de stranden zijn echt prachtig. Na Koh Pi Pi staat Krabi op de planning..
Daarna wordt het echt aftellen geblazen want 4 december zet ik helaas weer voet op het Groningse land, maaaar tot die tijd nog even heerlijk genieten!

• 01 December 2016 - 19:06

Jelle En Ria:

Lieve Laura, we hebben genoten van jouw reisverslagen. Op 30 november kregen we de kaart uit Nepal.
    Wij wensen jou een goede vlucht naar Schiphol.