Sukhothai, Khao Yai, Chiang Mai, Pai - Reisverslag uit Ban Ko Song, Thailand van Laura Smid - WaarBenJij.nu Sukhothai, Khao Yai, Chiang Mai, Pai - Reisverslag uit Ban Ko Song, Thailand van Laura Smid - WaarBenJij.nu

Sukhothai, Khao Yai, Chiang Mai, Pai

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 November 2016 | Thailand, Ban Ko Song

Zo. Tijd voor een update! Met Lise heb ik een bezoek gebracht aan Sukhothai. We hebben het historische park bezocht en er op de fiets rondgereden.
Erg mooi park en met de fiets was het ideaal om dit park te verkennen.
Vervolgens zijn we weer terug gegaan naar Bangkok. We hebben weer samen de taxi gedeeld, maar zijn deze keer gelukkig niet bestolen:-) Toen ik in mijn hostel had ingecheckt ontmoette ik Rosy. Met haar heb ik in de avond lekker gedineerd.
De volgende ochtend, op 7 november ben ik in de vroege ochtend weer naar de ambassade geweest om papieren in te vullen en andere dingen te regelen voor het verkrijgen van mijn paspoort. Vervolgens met Rosy en Lars, een jongen uit Duitsland gegeten en op stap geweest. We waren rond 02.30 uur weer in ons hostel.
8 november, ik ben met Lars per bus naar Pak Chong gereden. Ik heb hier ingecheckt in een hotel en Lars in een hostel. In de avond hebben we samen heerlijk gegeten op de locale markt. Op deze locale markt kun je al een lekkere maaltijd kopen voor 20 Baht ( paar eurocent). Lars voelde zich alleen niet zo goed en hij was bang mogelijk malaria te hebben. Ik ben met hem van 19.00 uur tot 20.00 uur nog naar de dokter geweest. Hij kon Lars gelukkig gerust stellen door te vertellen dat Lars geen malaria had. De volgende ochtend werd ik al vroeg opgehaald voor een dagje naar het nationale park van KhaoYai. Daar heb ik een jungletour gehouden met een groepje Nederlanders en Duitsers. Het was een echte jungletour. Het was namelijk erg nat in de jungle en ik ben verscheidene keren bijna uitgegleden! Het begon zelfs vervolgens ook nog keihard te regenen... Tijdens de tour hebben we o.a. slangen, vele insecten, apen en een vreselijk grote spin gezien waar ik niet eens een foto van durfde te maken. Haha. We hebben ook de twee watervallen van het park bezocht. Tegen het einde van de tour ook nog een schorpioen gezien, bah, dat vind ik echt maar rare beesten!
Op 10 november ben ik in de ochtend afgereisd naar Bangkok om eindelijk mijn nieuwe paspoort op te halen! Ik zat in de bus met een aardige man uit Cambodja die al gauw een gesprek met mij aanging en foto's wilde maken van ons samen. Hij nodigde me vervolgens uit om naar Cambodja te komen zodat hij me zijn geboorteland kon laten zien..
Hij vroeg daarvoor uiteraard nog wel even of ik getrouwd was of een relatie had;-) Het zeggen van "ja" leek me de beste optie;-)
Rond 13.15 uur was ik bij de ambassade van Bangkok om mijn paspoort op te halen, jeej! Helaas vertelde de medewerkster van de ambassade dat ik ook nog naar de immigratiedienst moest gaan voor mijn VISA. De immigratiedienst bleek nog een uur rijden te zijn van de ambassade, zucht. Gelukkig raakte ik met een mevrouw aan de praat, die samen met haar dochter naar de ambassade was gekomen om een nieuw paspoort aan te vragen. Zij en haar dochter woonden nu sinds enkele jaren in Bangkok. Helma, de mevrouw had mijn verhaal opgevangen en vond het zo sneu voor mij dat mij dit allemaal was overkomen dat ze voorstelde om een lift te geven naar de immigratiedienst. Super lief! Fijn dat er nog zulke goede mensen bestaan op deze wereld he? Ik werd bijna een beetje emotioneel van haar aanbod.. Ik vond het lastig om haar aanbod aan te nemen omdat ik wist dat ze dan heel erg voor mij moesten omrijden, maar ze stonden erop dat ik met haar en haar dochter mee zou rijden en dat deed ik dus uiteindelijk...
Het bezoek aan de immigratiedienst was pas echt feest. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd en toen ik uiteindelijk in de juiste rij was beland, vertelde de medewerkster dat ik een andere politieverklaring nodig had voor het verkrijgen van mijn VISA. Dit was het moment dat het huilen me nader stond dan het lachen, wat een gedoe zeg! Uiteindelijk dus maar weer bij iemand achter op de scooter gesprongen die me vervolgens naar het politiebureau heeft gebracht. Hier heb ik het hoognodige papier opgehaald en ben ik terug gekeerd naar de immigratiedienst. Met deze verklaring kon mijn VISA eindelijk geregeld worden! Om dit te vieren heb ik mezelf maar weer getrakteerd op een lekker gebakje, uiteraard van chocolade. Ik ben vervolgens per taxi naar het treinstation gegaan waar ik de trein naar Chiang Mai heb geboekt voor 22.46 uur. Het was niet echt een comfortabele trein, slapen lukte dan ook niet echt. Op 11 november rond 12.00 uur kwam ik na een lange treinreis aan in Chiang Mai! Ik heb mijn slaap in het hostel even ingehaald en in de avond ben ik met Nederlandse dames ( Tessa, Melissa en Marloes) die ik via Facebook heb leren kennen gegeten bij de Riverside.
Op 12 november heb ik met Naomi, een Nederlands meisje via Facebook afgesproken om Chiang mai te verkennen. We hebben verschillende tempels bezocht en interessante gesprekken gevoerd met ex monniken over religie, cultuur, hoop en liefde. Het was erg interessant! In de avond zijn we samen naar de afscheidsceremonie geweest van de overleden koning. Het was erg bijzonder om te zien hoe betrokken de bevolking was bij deze koning en hoe iedereen zo zijn best deed om de koning een waardig afscheid te geven..
Op 13 november ben ik naar een olifantenpark geweest! Hier hebben we olifanten gevoerd en gewassen. Er was ook een heel lief klein baby olifantje, erg schattig! In de avond met Tessa, Alpa (een knettergekke Engelse vrouw), en Marjan naar een ladyboy show geweest. Deze show was werkelijk hilarisch! De volgende dag met Naomi en Marjan een scooter gehuurd om naar de Sticky waterfall te gaan. Eenmaal weer in het hostel aangekomen heb ik mij wensballon voor het lichtfestival versierd. Rond zevenen zijn we met een groepje naar de rivierkant gegaan om de wensballonen op te laten. Het was werkelijk een prachtig gezicht om al deze wensballonnen de lucht in te zien gaan en ik vond het super dat ik bij dit festival aanwezig kon zijn ( het festival is namelijk jaarlijks). Na het festival hebben we lekker gegeten en hebben we een feestje gevierd, de periode van rouw is in Thailand namelijk vanaf dit moment voorbij! Er was overal live muziek en de drankjes waren erg lekker!
Op 15 november met Alpa, Tessa en Marjan op de scooter naar de Grand Canyon van Chiang Mai gereden. Hier hebben we heerlijk gezwommen in het water. Daarna de zonsondergang gezien bij de bekendste tempel van Chiang mai. In de avond heb ik mezelf nog getrakteerd op een voetmassage waar ik volgens mijn Thaise voetenmevrouw ook wel aan toe was... Het heeft mijn pijnlijke voeten zeker goed gedaan!
16 november, ik heb de bus gepakt naar Pai. Wat een heerlijke plek! Tessa, Alpa en Marjan zijn mij gevolgd naar Pai. We hebben in Pai weer samen een scooter gehuurd en Pai verkent. We hebben de witte Boeddha, de hotsprings en een waterfall bezocht op 17 november. In de avond zijn we uit geweest tot ongeveer 03.00 uur.
De volgende dag, 18 november hebben we per scooter de grand canyon, een land split, de memoriaal bridge en de bamboebridge bezocht.
19 november, de wekker stond vroeg in verband met het vertrek terug naar Chiang mai. Vanaf Chiang mai heb ik met Tessa en Alpa het vliegtuig genomen naar Bangkok. Vanaf Bangkok zijn we per bus naar Chumphon gereden om daar vervolgens per Ferry Koh Tao te bereiken. We zijn van plan om heerlijk te gaan genieten op de mooie eilanden van Thailand de komende tijd! Goede vooruitzichten..!;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Ko Song

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 December 2016

Eilanden en Back to Bangkok

27 November 2016

Eilanden

20 November 2016

Sukhothai, Khao Yai, Chiang Mai, Pai

05 November 2016

Bye Nepal and Hello Thailand

30 Oktober 2016

Narangkot, Chitwan en Pokhara
Laura

Hoi lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes, collega's en alle andere mensen:) Over een dikke drie maanden stap ik in het vliegtuig om naar India, Nepal en Thailand te gaan! Ik heb super veel zin in dit grote avontuur! Ondanks dat ik het erg spannend vindt heb ik er ook onwijs veel zin in!:) Via deze blog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn reisavonturen! Met veel liefs, Laura

Actief sinds 26 Juni 2016
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 15090

Voorgaande reizen:

10 Februari 2019 - 22 Mei 2019

Mijn tweede grote reis:)

26 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: