Bye Nepal and Hello Thailand - Reisverslag uit Ban Bang Kraban, Thailand van Laura Smid - WaarBenJij.nu Bye Nepal and Hello Thailand - Reisverslag uit Ban Bang Kraban, Thailand van Laura Smid - WaarBenJij.nu

Bye Nepal and Hello Thailand

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 November 2016 | Thailand, Ban Bang Kraban

Op 30 oktober verliet ik het Green House in Kathmandu en ben ik naar het Fireflies hotel vertrokken in Thamel. Ik heb geluncht en gedineerd in Thamel met Mina en een vriend van Mina. We zijn vervolgens met zijn drietjes op stap geweest in Thamel en dat was weer erg geslaagd! 31 oktober was het Halloween in Kathmandu! Overdag heb ik wat inkopen gedaan en savonds ben ik naar een Halloween feestje geweest in the Factory! Het was een heel gezellige avond en nacht..
Op 1 november vertrok ik midden in de nacht naar Delhi, om daar vervolgens een overstap te hebben naar de volgende bestemming Thailand! Volgens de planning kwamen Lise en ik op tijd aan op de luchthaven. Lise heb ik leren kennen in Nepal en we hadden toevallig dezelfde vlucht naar Bangkok geboekt! Aangekomen op de luchthaven van Bangkok zijn we met een railway line naar een plaats gegaan waar we vervolgens een taxi zouden nemen naar onze hostels. Het regelen van een taxi ging vrij gemakkelijk. Lise en ik stapten in en hadden onze bagage in de kofferbak gelegd. De taxichauffeur brengt ons vlakbij onze hotels, althans dat dachten we, en stapt ineens uit de auto terwijl hij onze deuren op slot doet. Lise en ik zaten opgesloten en de taxichauffeur heeft onze bagage uit de auto gehaald en op straat neergelegd. Toen hij ons bevrijdde uit de auto en we onze bagage wilden controleren reed de taxichauffeur weg.. Hij heeft geld, mijn pinpas en mijn paspoort weten te stelen en hij heeft ons gedropt op een random plek.. Daar stonden we dan, beroofd, nog in de war van wat ons is overkomen, ergens midden in Bangkok... Hello Thailand! Een goede start was het zeker niet. We zijn naar een restaurant gelopen waar toevallig een Engelsman was met zijn Thaise vriendin. We hebben het verhaal uitgelegd en hij was erg behulpzaam. Hij trakteerde op wat drinken en met zijn telefoon ben ik naar de bank gaan bellen om mijn pinpas te laten blokkeren. Er zat ook een politieagent op het terras en hij heeft ons naar het politiebureau gebracht. Ik heb daar aangifte gedaan maar dat viel niet mee. Aanvankelijk werd er vooral naar me gelachen en had ik het idee niet echt serieus genomen te worden. Toen ik uiteindelijk mijn hele verhaal had opgeschreven, moest ik nogmaals uitleggen wat ik nu precies kwijt was, nog eens en nog eens.. uiteindelijk na lang aandringen ben ik met Lise bij twee politieagenten op de motor gestapt om camera beelden op te vragen van de camera's die vlakbij de taxiplaats stonden. De taxi was helaas te onduidelijk op beeld en we hebben geen nummerbord kunnen traceren maar ik had het gevoel nog redelijk veel gedaan gekregen te hebben. Toen het uiteindelijk 05.00 uur was en we 24 uur of langer wellicht op waren, vroeg ik of we afgezet konden worden bij ons hostel om te gaan slapen. Ik was vreselijk moe en ben meteen in slaap gevallen. De volgende ochtend hebben we iets uitgeslapen en zijn we gaan ontbijten buiten de deur. Daarna zijn we Bangkok in geweest en hebben we een mooie sightseeing gedaan. Savonds hebben we gegeten bij een leuk restaurant en daarna zijn we op stap gegaan. Er was slechts een club open en daarom besloten we om daar heen te gaan. Het was een zeer bijzondere club... helemaal omdat er aan mij gevraagd werd hoeveel geld ik zou vragen voor een nachtje "adventure"..
Toen de club dichtging zijn we nog naar een underground club geweest, het was erg gezellig. Op 3 november hebben Lise en ik de fietsroute door Bangkok gedaan met Co van Kessel, een aanrader, het fietsen viel alleen niet mee door al die smalle straatjes;-)
Vrijdag 4 november, mijn uitstapje naar de ambassade. Ik moest eerst pasfoto's laten maken en geloof me, normaal gesproken sta ik al lelijk op pasfoto's maar deze pasfoto slaat echt alles, vreselijk! Ik moest een stapel formulieren invullen om een nieuw paspoort aan te vragen. Een heel gedoe en jullie begrijpen dat ik in deze tijd veel liever andere dingen had gedaan..
Rond 12.00 uur ben ik met Lise met de trein naar Ayattuhaya gegaan, hier kwamen we rond 16.00 uur aan waarna we meteen de mooiste bezienswaardigheden hebben gezien. We hebben gegeten op de locale markt en dat was bijzonder om te zien. Overal mensen die de meest gekke dingen aan het bereiden en het eten zijn, een hele belevenis! Weer terug bij ons hostel was de eigenaar van het hostel gitaar aan het spelen. Hij vroeg of ik misschien wilde zingen en daarop zei ik natuurlijk: "Yes". We hebben samen muziek gemaakt en binnen no time waren bijna alle gasten uit het hostel bijeen gekomen om te luisteren en bier te drinken. Gezellige boel!
Vandaag, op 5 oktober ben ik met Lise naar Sukhothai gegaan met de bus. Morgen gaan we deze plaats samen verkennen! Maandag gaan we weer richting Bangkok, ik moet me dan weer opnieuw melden bij de ambassade. Ik heb er zin in;-)
Tot de volgende keer!


  • 07 November 2016 - 21:13

    Linda:

    Lieve Lau,

    Leuk om je verhalen te volgen. Wat een belevenissen allemaal. Het verhaal van de beroving hadden we alleen liever niet gelezen, vreselijk!! Wat een gedoe weer en inderdaad vooral tijdverspilling. Het belangrijkste is dat je gezond bent en nu weer kunt genieten van alles wat je nog gaat doen en zien. We missen je wel hoor!! Heel veel plezier nog, dikke kus uit Bedum!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Bang Kraban

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 December 2016

Eilanden en Back to Bangkok

27 November 2016

Eilanden

20 November 2016

Sukhothai, Khao Yai, Chiang Mai, Pai

05 November 2016

Bye Nepal and Hello Thailand

30 Oktober 2016

Narangkot, Chitwan en Pokhara
Laura

Hoi lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes, collega's en alle andere mensen:) Over een dikke drie maanden stap ik in het vliegtuig om naar India, Nepal en Thailand te gaan! Ik heb super veel zin in dit grote avontuur! Ondanks dat ik het erg spannend vindt heb ik er ook onwijs veel zin in!:) Via deze blog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn reisavonturen! Met veel liefs, Laura

Actief sinds 26 Juni 2016
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 15095

Voorgaande reizen:

10 Februari 2019 - 22 Mei 2019

Mijn tweede grote reis:)

26 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: