Jodhpur - Reisverslag uit Pushkar, India van Laura Smid - WaarBenJij.nu Jodhpur - Reisverslag uit Pushkar, India van Laura Smid - WaarBenJij.nu

Jodhpur

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 September 2016 | India, Pushkar

Vroeg in de ochtend gingen we op weg naar Jodhpur, het was een lange reis. Onderweg hadden we meerdere stops o.a bij een bazaar waar ze sjaals en kleden produceren van o.a Gucci en Prada. Erg mooi! Daarna vervolgden we onze reis waarna we zo rond 18.00 uur aankwamen in ons hotel. We hebben gegeten en zijn daarna lekker gaan slapen. De volgende dag zijn we per jeep naar afgelegen landerijen gereden waar we gezien hebben hoe opium gemaakt wordt. Opium is een verboden drug in India maar wordt veel gebruikt. Het zorgt voor een ontspannen gevoel in je hoofd. Uiteraard heb ik wat geprobeerd maar ik voelde me daarna niet anders, dit komt door het feit dat ik slechts een kleine hoeveelheid heb geprobeerd(helaas;-). Na ons bezoek aan deze landerijen hebben we een bezoekje gebracht aan een pottenbakker, hij maakte de meest mooie potten in verschillende vormen en maten. Ik mocht van deze meneer ook proberen om een potje te maken en dit ging me nog redelijk goed af!;-) We vervolgden onze reis met een tuktuk naar de blauwe stad van Jodhpur, dit wordt zo genoemd vanwege de vele blauwe huizen die er staan. We hebben een rondleiding gekregen door de blauwe stad en hebben een prachtig fort bezocht wat me echt deed denken aan het paleis uit de film Alladin! Na dit bezoek zijn we terug gegaan naar het hotel en heb ik lekker gezwommen in het zwembad. Na deze heerlijke duik in het zwembad hebben we lekker gegeten. Ik ging niet te laat op bed want de wekker voor morgen stond vroeg..

  • 29 November 2016 - 19:35

    Jelle En Ria:

    Lieve Laura, neem jij maar een gin tonic in plaats van Opium. Veel plezier nog daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pushkar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 December 2016

Eilanden en Back to Bangkok

27 November 2016

Eilanden

20 November 2016

Sukhothai, Khao Yai, Chiang Mai, Pai

05 November 2016

Bye Nepal and Hello Thailand

30 Oktober 2016

Narangkot, Chitwan en Pokhara
Laura

Hoi lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes, collega's en alle andere mensen:) Over een dikke drie maanden stap ik in het vliegtuig om naar India, Nepal en Thailand te gaan! Ik heb super veel zin in dit grote avontuur! Ondanks dat ik het erg spannend vindt heb ik er ook onwijs veel zin in!:) Via deze blog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn reisavonturen! Met veel liefs, Laura

Actief sinds 26 Juni 2016
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 15150

Voorgaande reizen:

10 Februari 2019 - 22 Mei 2019

Mijn tweede grote reis:)

26 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: