Jaisalmer - Reisverslag uit Ratanada, India van Laura Smid - WaarBenJij.nu Jaisalmer - Reisverslag uit Ratanada, India van Laura Smid - WaarBenJij.nu

Jaisalmer

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 September 2016 | India, Ratanada

Na Bikaner vervolgden we onze reis naar Jaisalmer, misschien wel india's mooist ommuurde stad. We kwamen aan bij zonsondergang en we hebben ergens op een afgelegen plek vol bewondering gekeken naar hoe de zon steeds verder zakte. Onze reisgids had gin en tonic geregeld en we proosten met zijn vijven op de zonsondergang. Daarna heerlijk gegeten en vervolgens zijn we gaan slapen. De volgende ochtend stond de wekker errug vroeg(04.00). We zijn weer naar een prachtig afgelegen plekje gereden waar we de zon hebben zien opkomen tussen prachtige pagodes, het was een magisch gezicht. Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel om daar vervolgens nog meer te zien van deze mooie plek. We hebben een powernapje gedaan tussen de middag om vervolgens naar een plek vlakbij de woestijn te rijden( grens Pakistan) om te gaan kameel rijden. Het was een hele klus om op de kameel te klimmen maar dit is uiteindelijk gelukt. Aanvankelijk vond ik het best eng maar naar mate ik langer op de kameel zat ging het beter en kon ik me meer ontspannen. We maakten een tocht richting de woestijn, erg mooi. Eenmaal aangekomen in de woestijn hebben we genoten van de zonsondergang. Daarna gingen we met onze kameel weer terug naar ons startpunt. We hebben vervolgens genoten van Indische voorstelling met muziek en dans. Twee vrouwen dansten werkelijk prachtig! Ik werd op een gegeven moment meegetrokken door een van hen om mee te dansen. Ik ging natuurlijk in op dat aanbod maar al gauw bleek het dansen op Indische muziek zo lastig dat ik me niet meer helemaal op mijn gemak voelde. Gelukkig volgde er al gauw iets meer internationale muziek en voordat ik het wist werd ik omringd door allemaal dansende mensen, een feestje dus! Na de voorstelling hebben we een goed diner gehad en na afloop van dat diner bracht een jeep ons naar de woestijn. Eenmaal daar aangekomen stonden onze bedden al klaar voor vannacht. De bestuurder van de jeep wilde nog some adventure doen en vroeg of we mee wilden met hem, Frank (reisgenoot ) en ik zeiden vrijwel direct "yes" en ook onze gids wilde graag mee. We scheurden in de jeep door de woestijn en hebben zelfs een ratelslang gezien! Het was erg avontuurlijk, het was alsof we over de duinen vlogen, heerlijk. Eenmaal weer terug van de adventure jeep toer stond de rum al klaar en dronken we 1,2,3.. glazen rum. We keken naar de maan en sterren en hadden goede gesprekken over van alles en nog wat. Frank vroeg of ik misschien iets wilde zingen en ik besloot dat te doen. Het Ave Maria luidde vervolgens door de woestijn en dat gaf wel echt een kick! Enkele meerdere glazen rum volgden en ik leek maar niet moe te zijn. Frank, de gids en ik besloten daarom nog maar wat te gaan wandelen in de woestijn. Rond 01.30 uur besloten we toch maar ons bedje op te zoeken, midden in de WOESTIJN. Ik viel onder de sterrenhemel in slaap...

  • 29 November 2016 - 19:26

    Jelle En Ria:

    Wat een prachtig verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Ratanada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 December 2016

Eilanden en Back to Bangkok

27 November 2016

Eilanden

20 November 2016

Sukhothai, Khao Yai, Chiang Mai, Pai

05 November 2016

Bye Nepal and Hello Thailand

30 Oktober 2016

Narangkot, Chitwan en Pokhara
Laura

Hoi lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes, collega's en alle andere mensen:) Over een dikke drie maanden stap ik in het vliegtuig om naar India, Nepal en Thailand te gaan! Ik heb super veel zin in dit grote avontuur! Ondanks dat ik het erg spannend vindt heb ik er ook onwijs veel zin in!:) Via deze blog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn reisavonturen! Met veel liefs, Laura

Actief sinds 26 Juni 2016
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 15151

Voorgaande reizen:

10 Februari 2019 - 22 Mei 2019

Mijn tweede grote reis:)

26 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: