Agra - Reisverslag uit Shivapur, Nepal van Laura Smid - WaarBenJij.nu Agra - Reisverslag uit Shivapur, Nepal van Laura Smid - WaarBenJij.nu

Agra

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 September 2016 | Nepal, Shivapur

Om 05.00 uur vertrokken we vanaf ons hotel naar de Taj Mahal. Ik was best wel zenuwachtig want ik heb lang uitgekeken naar dit moment.. Eenmaal aangekomen moesten vrouwen en mannen apart in de rij staan om naar binnen te mogen. Tassen zijn veelal niet toegestaan en mochten er nog meer mensen de Taj Mahal willen bezoeken; neem zo weinig mogelijk spullen mee..
Toen we de detectiepoortjes door waren bleek dat het terrein van de Taj Mahal erg groot is. Voordat je de Taj Mahal zelf ziet moet je nog even een stukje lopen, toen ik de Taj Mahal uiteindelijk zag met zonsopkomst moest ik wel even slikken, het is een prachtig gebouw en 1 van de 7 wereldwonderen. We hebben van onze gids tekst en uitleg gekregen over de Taj Mahal die gebouwd werd door de keizer voor zijn tweede vrouw die was overleden. Het heeft maar liefst 22 jaar geduurd voordat de Taj Mahal af was en er hebben 22 jaar ontzettend veel mensen dag in en dag uit gewerkt aan de Taj Mahal. De Taj Mahal is compleet in balans, alles is gespiegeld en het is bijna perfect, er schijnt slechts 1 element niet in balans te zijn. Van binnen is de Taj Mahal prachtig, want wanneer je met een licht schijnt geven de elementen licht. Dit is met het blote oog niet te zien. Daarnaast is er een enkele echo in de Taj Mahal. Het getal 22 is een getal wat meerdere malen terugkomt in het prachtige bouwwerk bijvoorbeeld in het aantal treden wat je moet betreden voordat je naar binnen kunt. Na onze rondleiding door de Taj Mahal zijn we terug gegaan naar ons hotel waar we ons ontbijt hebben gehad, daarna zijn we naar het rode fort van Agra geweest. Na afloop van dit bezoekje zijn we nogmaals teruggekeerd naar de Taj Mahal maar dit keer om de Tasj Mahal van een andere kant te bekijken. Daarna hebben we onze spullen gepakt voor onze trip met de nachttrein want vanuit Agra gingen we per trein naar Varanasi. Het was een leuke belevenis om met de nachttrein te reizen, je bevindt je namelijk onder de locals. Ik had nog nooit eerder met de nachttrein gereisd en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond. Ik heb vrijwel de hele nachtrit geslapen. De trein vertrok zo rond 22.15 uur en om ongeveer 11.30 uur kwamen we aan in Varanasi.

• 25 September 2016 - 21:49

Ria En Jelle:

Fantastisch om één van de zeven wereldwonderen te zien! Wel een beetje jammer dat je geslapen hebt in de nachttrein.