Aussie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Laura Smid - WaarBenJij.nu Aussie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Laura Smid - WaarBenJij.nu

Aussie

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Mei 2019 | Australië, Brisbane

Een update betreffende mijn Aussie avonturen:

Fraser Island was een geweldig leuke ervaring!
Ik zat met een hele club gezellige jonge mensen in een 4x4 waarmee we lekker hebben rondgescheurd! We hebben een bezoek gebracht aan Lake Mckenzie, Indian head, Lake Wabby/Champagne Pools, Eli creek en het bekende oude wrakschip. Gedurende de avonden heb ik met mijn “ Fraserfamilie”, heerlijk gegeten en de nodige drankjes genuttigd. Ik heb echt een onwijs leuke tijd gehad op Fraser Island met deze leuke groep mensen!
Na Fraser Island ben ik richting Emu park gegaan, daar kwam ik al snel een leuke club Nederlandse meiden tegen met wie ik een dag naar Great Keppel Island ben geweest om lekker te relaxen aan het strand en te zwemmen in de zee! Dezelfde avond ben ik nog in de nachttrein gestapt richting Airlie Beach om met een zeilboot, de welbekende Whitesundays te ontdekken!
Met de boot genaamd “ Avatar” heb ik 2 dagen, 2 nachten gevaren door de mooie wateren van Australie. Een bijzondere ervaring om 2 dagen en 2 nachten door te brengen op een boot.
Ik was erg blij met mijn tabletten voor/ tegen reisziekte in ieder geval, haha. Het slapen in de kleine cabines op de boot was helemaal een eh, bijzondere ervaring.
Ik had dit avontuur zeker niet willen missen; terwijl we op de boot zaten heb ik schildpadden en dolfijnen gezien; heel erg tof!
Whitesunday Beach was ook wel echt de moeite waard om te zien, wat een ontzettend mooi strand met ongelofelijk zacht en wittig zand! Dit zand is erg fijn en gaat gemakkelijk “ met je mee” en daar moet je dus voor oppassen; je kunt een boete krijgen als je teveel zand met je meedraagt, haha.
Toen ik eenmaal weer met beide benen op de grond stond na dit vaaravontuur, heb ik nog minstens een paar uur het gevoel gehad, nog op een boot te zijn; heel bijzonder!
Het Whitesunday avontuur heb ik natuurlijk nog even goed afgesloten door een mooi feestje te vieren samen met mijn andere reisgenoten! Van Airlie Beach ben ik naar Magnetic Island gegaan; een mooi eiland waar veel wilde koala’s zijn te spotten!
Hier heb ik ook o.a. nog krokodillen, slangen ( zelfs eentje vastgehouden), schildpadden, en wat andere dieren gespot bij een klein opvangcentrum/ dierentuintje. Ik heb mezelf hier getrakteerd op een privateroom in een Bed en Breakfast en dat was tot in de puntjes verzorgd! In de ochtend kreeg ik zelfs een heerlijk ontbijtje op mijn eigen prive terras met een prachtig uitzicht!;-)
Na Magnetic Island ben ik met de trein doorgereisd naar Cairns.
Hier heb ik wat souveniertjes gekocht en heb ik de Esplanade gezien. In de avond heb ik een drankje gedaan in Woolshed met mijn kamergenoten uit het hostel!
Een trip naar Cape Tribulation stond ook nog op de planning: ik ben van 07.00- 19.00 uur op pad geweest met een tour. Ik heb tijdens deze trip, slangen, krokodillen en spinnen in het wild gezien in het regenwoud. Super mooi, maar intensief dagje! In de avond moest er natuurlijk nog gedronken worden op onze koning en dus heb ik nog een oranje boa op de kop getikt en heb ik lekker gefeest met allemaal Dutchies! Er is zelfs nog een foto genomen door de aanwezige pers! Haha. De foto komt in de krant van Cairns; ik ben benieuwd!
Een vlucht boven het great Barrier Reef stond ook nog op de planning maar deze is helaas geannuleerd vanwege het slechte weer! Erg balen, maar gelukkig heeft Ingrid ( meisje dat ik al eerder ontmoet had in Sydney) deze vlucht wel gemaakt en heeft ze met mij gefacetimd terwijl ze in de lucht hing! Super vet! Zo heb ik er toch nog wat van meegekregen!
In de avond ben ik samen met Renske ( ontmoet in EMU park) naar de luchthaven gegaan. Daar hebben we samen de vlucht naar Denpensar genomen en kwam er dus officieel een einde aan mijn tijd in Aussie!

Ik zal nog tot en met 20 mei in Indonesië zijn, om vervolgens naar Singapore te gaan waar ik op 22 mei een vlucht naar Amsterdam zal nemen.
De tijd vliegt!

Tot gauw!
Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hoi lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes, collega's en alle andere mensen:) Over een dikke drie maanden stap ik in het vliegtuig om naar India, Nepal en Thailand te gaan! Ik heb super veel zin in dit grote avontuur! Ondanks dat ik het erg spannend vindt heb ik er ook onwijs veel zin in!:) Via deze blog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn reisavonturen! Met veel liefs, Laura

Actief sinds 26 Juni 2016
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 15099

Voorgaande reizen:

10 Februari 2019 - 22 Mei 2019

Mijn tweede grote reis:)

26 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: