Jakarta, Singapore en Nederland - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Laura Smid - WaarBenJij.nu Jakarta, Singapore en Nederland - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Laura Smid - WaarBenJij.nu

Jakarta, Singapore en Nederland

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Mei 2019 | Singapore, Singapore

Na de fantastisch mooie treinreis kwam ik rond 16.00 uur aan in Jakarta, de hoofdstad van Java. Daar heb ik ingecheckt in mijn hostel en heb ik heerlijk saté gegeten in een goed aangeschreven authentiek Indonesisch restaurant. Het was werkelijk een bijzondere ervaring om daar te dineren. Een dag erna ben ik met Stephanie ( ontmoet in mijn hostel), de stad gaan verkennen. We hebben een bezoek gebracht aan het nationale monument en de nabijgelegen moskee. Opvallend was dat wij de enige Westerlingen waren die er rondliepen, dat leidde ertoe dat Stephanie en ik ongeveer elke 2 stappen, op de foto moesten. Haha, ongelofelijk hoeveel mensen er gevraagd hebben of ze met ons op de foto mochten.. Ik begon fanatiek met het tellen van de hoeveelheid mensen, maar daar ben ik halverwege maar mee gestopt. We hebben na het vele wandelen en de vele fotoshops, lekker een lunch gegeten bij Batavia, een bekend restaurant waar een schilderij van zowel Beatrix als koning Willem Alexander hangt. Het is opvallend hoeveel van de oudere mensen in Indonesië, een woordje Nederlands spreekt!
We hebben na de lunch, het oude stadscentrum bekeken met daarbij de nodige straatoptredens die daar werden gehouden. Jakarta, veel toeristen slaan Jakarta over, maar ik ben toch erg blij dat ik de sfeer heb mogen proeven in deze stad. Stephanie en ik hebben ons er echt goed vermaakt!
Op 20 mei kwam ik rond 15.00 uur aan in mijn hostel in Singapore. Vanaf het moment dat ik vanuit de luchthaven, in de Airport shuttle bus stapte, had ik al in de gaten, dat Singapore heel anders is dan veel andere landen in Azië die ik al heb mogen bezoeken! Het is er met name erg schoon, dit komt omdat er erg hoge, bizar hoge straffen staan op het dumpen van afval, inclusief sigarettenpeuken. Ik ben meteen na aankomst, de stad gaan verkennen, omdat ik erg nieuwsgierig was naar dit kleine, maar zeer welvarend land. Ik heb een bezoek gebracht aan het Merlion, dit is het bekende beeld van een halve vis en een leeuw. Een bijzondere combinatie. Daarna heb ik een bezoekje gebracht aan de Gardens of the Bay, waar ik heb mogen genieten van een spetterend muziek- en lichtoptreden om 19.45 uur. Het is werkelijk erg leuk om deze gratis show te beleven, een aanrader! De stad heeft een aangename sfeer, ook in de avond is het erg prettig om over straat te lopen door Singapore. De gebouwen en met name Marina Bay( het bekende en dure hotel met het zwembad op het dak) is erg mooi verlicht. Het budget liet het helaas niet toe om hier te overnachten.. Misschien wel een ander keertje:) Het is ook prettig dat je niet op straat wordt aangesproken door taxichauffeurs, verkopers of andere mensen. Dit was in Indonesië wel anders..
De volgende dag heb ik nog genoten van een uitstapje naar Chinatown en de Indische Buurt, dit zijn namelijk ook twee bezienswaardigheden in Singapore. Een rondvaartje over de Singapore river mocht ook niet ontbreken en deze heb ik dan ook nog gemaakt. Als afsluiter heb ik vervolgens heerlijk gedineerd in een restaurant gelegen aan deze rivier. Hier kwam toch wel het besef dat ik een fantastische reis heb mogen maken en dat de tijd toch ook wel weer om is gevlogen!
Op 22 mei stapte ik in het vliegtuig naar Nederland. Ik heb nog een tussenstop in Dubai gemaakt om vervolgens met een praktisch leeg vliegtuig naar Nederland te vliegen. Ik had de hele rij voor mijzelf en daar heb ik optimaal gebruik van gemaakt! Om 20.00 uur ben ik geland op Schiphol, Amsterdam. Eenmaal daar aangekomen werd ik zeer hartelijk ontvangen door mijn ouders, zus en mijn nichtje! Wat een warm welkom! Het voelt ook wel weer goed om ''thuis'' te zijn. Ik heb nog even vrij van het werk om bij te komen en mijn leven hier weer te organiseren.

Ik kan in ieder geval weer terugkijken op een fantastisch mooie reis waar ik weer zo ontzettend veel heb mogen zien en ontdekken en waar ik weer nieuwe vriendschappen heb mogen sluiten met mensen van over de hele wereld.
Ik ben een gezegend mens.

Liefs,
Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hoi lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes, collega's en alle andere mensen:) Over een dikke drie maanden stap ik in het vliegtuig om naar India, Nepal en Thailand te gaan! Ik heb super veel zin in dit grote avontuur! Ondanks dat ik het erg spannend vindt heb ik er ook onwijs veel zin in!:) Via deze blog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn reisavonturen! Met veel liefs, Laura

Actief sinds 26 Juni 2016
Verslag gelezen: 1364
Totaal aantal bezoekers 14972

Voorgaande reizen:

10 Februari 2019 - 22 Mei 2019

Mijn tweede grote reis:)

26 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: