Goodday Mate - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Laura Smid - WaarBenJij.nu Goodday Mate - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Laura Smid - WaarBenJij.nu

Goodday Mate

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 April 2019 | Australië, Brisbane

Goodday mate!

Ik ben inmiddels al weer een kleine maand in Aussie!
( Australiërs houden van bijnamen en afkortingen van plaatsen, namen, noem maar op, haha)
De tijd vliegt! 18 maart ben ik gestart met een tour door de Outback. Ik heb de grote bekende “rock” genaamd Uluru gezien, Kings Canyon en Kata Tjuta beklommen en ik ben naar de valley of the wind geweest. Wat een prachtig gebied maar wat een vliegen! Pff, om werkelijk gek van te worden. Een masker kopen om de vliegen bij je vandaan te houden was een optie, maar deze alles behalve charmante optie heb ik toch maar even overgeslagen;-)
Omdat ik erg gefascineerd was door dit gebied van Australie heb ik mezelf ook nog maar even op een helicoptervlucht getrakteerd boven dit gebied, dat was erg gaaf!
Uiteraad was slapen op een luchtbed, onder de sterrenhemel in de Outback van Aussie ook een erg bijzondere ervaring.
Vervolgens heb ik de weg vervolgd naar Coober Pedy, een stad waarin 70 procent van de bevolking onder de grond leeft.
Dit is werkelijk het meest gekke dorpje dat ik ooit heb gezien maar wat was het gaaf om ondergronds, in een soort van bunker te overnachten! Ook de biertjes later op de avond werden gedronken in de “ underground” bar. Na Coober Pedy heb ik de weg vervolgd naar ‘ Flinders Range’ en naar het dorpje “ Laura”.
Ik vond het zelf erg geestig dat dit dorpje mijn naam draagt en er zijn dan ook heel veel foto’s genomen. De gids van de tour, Shorty vertelde mij dat hij nog nooit eerder gestopt is in dit plaatsje, maar dat hij het helemaal waard vond om mijn stralende gezicht te zien, haha. Na onze fotoshoot met diverse voorwerpen en verkeersborden met de naam “Laura” erop zijn we doorgereden naar Adelaide.
In Adelaide hebben we een bezoek gebracht aan de Central Market, een echte aanrader! ( mede doordat ik gratis diverse soorten kaas mocht proberen). Mijn reisgenoten kwamen er die dag pas echt achter dat mijn liefde voor kaas groot is, haha. Over die reisgenoten gesproken; wat een fantastische club mensen heb ik mogen ontmoeten tijdens deze tour!
Bij aankomst in “ The Grampians”, heb ik de gevaarlijke Japanner gespeeld door een foto te nemen op verboden gebied, maar wat het absoluut waard was! Ik had er werkelijk een prachtig uitzicht over dit natuurpark..
Ik heb verder deze tour nog mogen genieten van heerlijke wijnproeverijen en een overnachting in een gevangenis. Dat laatste is minder erg dan je misschien denkt; maar 1 van de accomodaties waar we verbleven was vroeger een gevangenis.
Ik heb mijn schilderkunsten ook nog kunnen laten zien ( AHUM) tijdens een workshop Boomerang schilderen. En eerlijk is eerlijk: ik vind mijn eigen ontworpen Boomerang best goed gelukt!
Via de great ocean road zijn we in Melbourne aangekomen waar we nog met zijn allen een cricket wedstrijd hebben gezien. Normaal gesproken is sport niet zo mijn ding, maar van deze wedstrijd en van de hele sfeer erom heen heb ik wel genoten!
Ik vind Melbourne trouwens een erg fijne en relaxte stad, vol met artwork, erg gaaf! Pink Lake in Melbourne ik ook erg bijzonder en eh pink, erg pink. Melbourne was het eindpunt van de tour en dus vloeide er wat traantjes bij het afscheid nemen van mijn 6 reisgenootjes..
Van Melbourne ben ik in Sydney beland; een erg andere stad dan Melbourne en ik weet niet of dat positief is..;-)
Uiteraad heb ik hier de bekende highligts gezien; harbour bridge, operahouse, botanical gardens en Bondi Beach. Ik als liefhebber van opera heb ook een rondleiding in het operahouse gevolgd. Helaas was het opera seizoen net afgelopen en heb ik geen opera kunnen aanschouwen. Wie weet komt dat ooit nog eens..
Een bezoek aan de Blue Mountains mocht van mij ook niet ontbreken en dus ben ik daar ook nog twee dagen geweest.
Barrington Tops, Spot X en River retreat, Byron Bay en Brisbane zijn de bestemmingen die ik tot zover heb gezien aan de Oostkust van Aussie. In River retreat stond ik trouwens nog oog in oog met een mega joekel van een spin ( ik kreeg werkelijk kippenvel over mijn hele lijf) Byron Bay is wel een echte aanrader; wat een heerlijke hippie vibe is daar! Ik was ook mega blij met de gratis fietsverhuur. Toen ik deze fietsen zag werd ik echter nog blijer door dat er op stond ; “ Dutch Design”, haha.
Ik ben inmiddels al een paar dagen in Brisbane waar ik vandaag de dierentuin van Auatralie heb bezocht. Een grote dierentuin met veel poespas waar ik toch eigenlijk een beetje te nuchter voor ben.
Morgen ga ik mijn weg nog vervolgen naar Noosa. Vanuit daar ga ik een tour maken naar het welbekende Fraser Island.

Happy days!
Ik houd jullie op de hoogte!







  • 22 April 2019 - 08:44

    Ria Smid:

    Wat een geweldig mooi verhaal. Gelukkig gaat alles naar wens. Veel plezier in Noosa en Fraser Island.

    Groet uit een zeer zonnig Bedum.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hoi lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes, collega's en alle andere mensen:) Over een dikke drie maanden stap ik in het vliegtuig om naar India, Nepal en Thailand te gaan! Ik heb super veel zin in dit grote avontuur! Ondanks dat ik het erg spannend vindt heb ik er ook onwijs veel zin in!:) Via deze blog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn reisavonturen! Met veel liefs, Laura

Actief sinds 26 Juni 2016
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 15079

Voorgaande reizen:

10 Februari 2019 - 22 Mei 2019

Mijn tweede grote reis:)

26 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: