Bali; het paradijs - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Laura Smid - WaarBenJij.nu Bali; het paradijs - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Laura Smid - WaarBenJij.nu

Bali; het paradijs

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Mei 2019 | Indonesië, Lovina

Bali!

Een reisbestemming dat veel wordt bezocht en dat is niet meer dan logisch want.. Bali is echt super!
Ik ben op 29 april in de nacht aangekomen in Canggu.
Eenmaal aangekomen in mijn hostel werd ik opgewacht door 5 blaffende en grommende honden; welkom in Azië!
Met een poker-face ben ik toch maar doorgelopen naar mijn hostel en daar ben ik zonder kleerscheuren aangekomen!
Lang leve Azië! Maar, ondanks het geblaf en gegrom van de honden, voel ik me toch ook wel weer meteen thuis in Azië!
Canggu vond ik een leuke en sfeervolle plek om te verblijven en ik heb meteen kennis gemaakt met het heerlijke biologische eten; jammie! Het eten ziet er niet alleen fantastisch uit, het smaakt echt heerlijk!
In Canggu heb ik een mooie dagtrip gemaakt naar o.a de Tanah Lot temple, de bekende tempel in zee. Een prachtig gezicht!
Na Canggu ben ik naar Uluwatu gereisd; een heerlijke relax plek!
Ik heb daar o.a de bekende Uluwatu tempel bezocht en in de avond een feestje meegemaakt in de bekende Single Fin ( Beach club) Vanaf daar heb ik genoten van een prachtige zonsondergang!
Na Uluwatu ben ik in Ubud geweest; het bruisende en toeristische hart van Bali!
Daar heb ik een uitstapje gemaakt naar de bekende rijstvelden (met swing) samen met 3 andere leuke Dutchies.
Ondanks dat het gebruik van de Swing, mega toeristisch is, wilde ik het niet aan mij voorbij laten gaan. En, daar ben ik blij om geweest want ik vond het super gaaf om boven de rijstvelden te schommelen!
Ook heb ik een bezoek gebracht aan de bekende Tirta Empel tempel. De tempel met het heilige water. Wij hebben het hele ritueel doorlopen en dat is toch best wel bijzonder om mee te maken.
Officieel gezien moet je alleen ook het water drinken, maar dat hebben we maar even achterwege gelaten;-)
Ubud heeft in ieder geval veel te bieden; ook qua eetgelegenheden is Ubud top!
Een echte aanrader als je van chocolade houdt is Ubud RAW, een heerlijke plek om “ eerlijke” chocolade te proeven; jammie!
Ubud was ook de plek waar ik mijn verjaardag heb gevierd
( snachts na 0.00 uur) met een groepje Nederlands en waar ik dus terecht kwam in een bed vol ballonnen; super leuk!
Ik heb mijn verjaardag ( 5 mei) doorgebracht in het Calma Ubud hotel: een prachtig hotel met een mooi zwembad en uitzicht over de rijstvelden; een zeer bijzonder plekje om stil te staan bij mijn 27e levensjaar en hoe gezegend ik mag zijn met mijn leventje! Na Ubud ben ik naar Sanur gereisd, hier heb ik gegeten bij Little Bird, een klein maar heel relaxed restaurantje met hele chille muziek!
Verder heb ik in Sanur niet veel gedaan omdat ik daar eigenlijk naar toe gegaan ben voor de boot richting de Nusa eilanden.
Deze drie eilanden liggen dicht bij elkaar en zijn zeker een bezoek waard! De organisatie met betrekking tot de toegang tot de boot en het afgeven van de bagage gaat weer heerlijk chaotisch en toch komt het uiteindelijk altijd goed; ik houd van Azië. Het land waarin er geen regels zijn, het vaak een chaos lijkt, maar wel alles uiteindelijk geregeld wordt en goed komt..
Ook daar heb ik weer een heerlijke club met Nederlands ontmoet en hebben we een super tijd gehad! We hebben heerlijk aan het zwembad en het strand gelegen op Nusa lembangon en samen het kleinste eiland bezocht. Ik heb zelf nog een dagtrip gemaakt naar Nusa Penida. Dit is het meest avontuurlijke eiland van de drie eilanden.
Na deze heerlijke dagen op de Nusa eilanden, ben ik via Ubud naar Amed gegaan waar ik de bekende “ gate of heaven” en het waterpaleis heb bewonderd.
Na Amed ben ik naar Lovina afgereisd waar ik me op dit moment bevind.
Ik ga hier hopelijk nog wilde dolfijnen spotten want dit schijnt de beste plek te zijn om dolfijnen in het wild te zien.
Na Lovina maak ik de oversteek naar Java! Daar staat o.a de beklimming van de vulkaan Bromo op de agenda..

Binnenkort meer over mijn avonturen in Java!

Tot snel!


  • 14 Mei 2019 - 15:54

    Ria Smid:

    Lieve Laura, geweldig om jouw reisverhalen te lezen. Wat beleef jij veel mooie momenten. En nu nog naar Java.
    Groet uit Bedum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hoi lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes, collega's en alle andere mensen:) Over een dikke drie maanden stap ik in het vliegtuig om naar India, Nepal en Thailand te gaan! Ik heb super veel zin in dit grote avontuur! Ondanks dat ik het erg spannend vindt heb ik er ook onwijs veel zin in!:) Via deze blog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn reisavonturen! Met veel liefs, Laura

Actief sinds 26 Juni 2016
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 15069

Voorgaande reizen:

10 Februari 2019 - 22 Mei 2019

Mijn tweede grote reis:)

26 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: