Varanasi - Reisverslag uit Shivapur, Nepal van Laura Smid - WaarBenJij.nu Varanasi - Reisverslag uit Shivapur, Nepal van Laura Smid - WaarBenJij.nu

Varanasi

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 September 2016 | Nepal, Shivapur

Toen we rond 11.30 uur aankwamen in ons hotel in Agra hebben we een rustdag gehad, we hebben wat geslapen en tegen het einde van de middag heb ik lekker cocktails en wijn gedronken, vervolgens hebben we buiten in een tuin gedineerd en hebben we rum gedronken op de kamer van onze reisgids. Rond 23.00 uur zijn we gaan slapen. De wekker stond weer op 04.00 uur, de wekker stond zo vroeg omdat we een boottocht gaan maken over de heilige rivier, de Ganges.
Deze boottocht was een hele gebeurtenis en een geweldige ervaring. De Ganges is een zeer druk bezochte plek en vele mensen voeren er rituelen uit. Je ziet bootjes, veel mensen die zich wassen, mensen die zwemmen in de Ganges en in de Ganges wordt ook het as van de overledenen gestort. Onze gids vertelde dat het water van de Ganges schoon is en dat er nog nooit iemand ziek geworden is van een duik in de Ganges.. Voor mij iets wat moeilijk te geloven nadat ik de Ganges met eigen ogen heb gezien. Toch nemen er dagelijks vele mensen een (frisse) duik in het water.
Naast de boottocht hebben we van heel
dichtbij een crematie meegemaakt, dit was een zeer unieke maar ook iets wat vreemde en intieme gebeurtenis. Mijn ogen deden zeer van al dat rook..
Alle hindoes worden gecremeerd in India en het as wordt uitgestort in de Ganges, dit proces gaat 24/7 door..
Na deze indrukwekkende gebeurtenis zijn we terug gegaan in het hotel. Op dit moment zit ik in mijn hotel kamer dit verhaal te typen. We gaan vanmiddag verder Varanasi verkennen.. Ik ben benieuwd wat deze bijzondere stad nog meer in petto heeft voor mij...

• 25 September 2016 - 21:57

Ria En Jelle:

Toevallig de Ganges op t.v. gezien, en toen herinnerde ik mij dat ons op school al werd verteld dat de Ganges de smerigste rivier op aarde was.