Pushkar vervolg - Reisverslag uit Bani Park, India van Laura Smid - WaarBenJij.nu Pushkar vervolg - Reisverslag uit Bani Park, India van Laura Smid - WaarBenJij.nu

Pushkar vervolg

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 September 2016 | India, Bani Park

Eenmaal aangekomen in Pushkar kregen we van onze gids te horen dat Pushkar een echte hippie stad ondanks het feit dat er in de hele stad geen alcohol wordt geschonken en er geen vlees op het menu staat. Het was een iets onaangename stad door de vele mensen die je van alles probeerde aan te smeren. Het leek wel alsof iedereen geld van je los probeerde te troggelen en daar houden wij Nederlanders niet van..:-) We hebben een bezoekje gebracht aan de Brahmatempel en aan het heilige Pushkar meer waar ik "geblessed" kan worden voor een paar honderd euro, dit heb ik natuurlijk afgeslagen:-) Eenmaal weer aangekomen in het hotel hebben we een rustmiddag ingelast en heerlijk gezwommen en gechilled bij ons zwembad. In de avond hebben we lekker gegeten en na afloop nog wat rum en whiskey gedronken. De groep wordt steeds hechter en er zijn die avond interessante gesprekken gevoerd. Onze gids vertelde bijvoorbeeld dat hij een geregeld huwelijk heeft en dat hij getrouwd is op zijn 24e met een meisje die hij daarvoor nog nooit heeft ontmoet... Hij en zijn vrouw zijn niet gescheiden omdat hij en zijn vrouw een kindje hebben maar ze leven in feite compleet gescheiden. In India is het nog steeds normaal dat huwelijken geregeld worden en dat maakte wel iets in mij los.. Liefde kan toch niet voor je geregeld worden? Scheiden is momenteel geen oplossing voor hem vanwege vele redenen. Dit geeft maar weer aan hoe groot de verschillen zijn tussen India en Nederland... Rond middernacht zijn we op bed gegaan, ik kon niet echt slapen want de openheid van mijn reisgezelschap hield me toch wel bezig..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bani Park

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 December 2016

Eilanden en Back to Bangkok

27 November 2016

Eilanden

20 November 2016

Sukhothai, Khao Yai, Chiang Mai, Pai

05 November 2016

Bye Nepal and Hello Thailand

30 Oktober 2016

Narangkot, Chitwan en Pokhara
Laura

Hoi lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes, collega's en alle andere mensen:) Over een dikke drie maanden stap ik in het vliegtuig om naar India, Nepal en Thailand te gaan! Ik heb super veel zin in dit grote avontuur! Ondanks dat ik het erg spannend vindt heb ik er ook onwijs veel zin in!:) Via deze blog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn reisavonturen! Met veel liefs, Laura

Actief sinds 26 Juni 2016
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 14984

Voorgaande reizen:

10 Februari 2019 - 22 Mei 2019

Mijn tweede grote reis:)

26 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: